Wrota Chałubińskiego - wycieczka od niechcenia...

Wrota Chałubińskiego 2022 m n.p.m.

30 listopada 2014 r.

Polana Palenica czerwony Schronisko przy Morskim Oku zolty czerwony Wrota Chałubińskiego

Gdyby ta wycieczka nie doszła do skutku nie mam pojęcia kiedy wybralibyśmy się na Wrota Chałubińskiego. Być może przy okazji zaplanowanej na kiedyś grani Gładki - Szpiglas doszlibyśmy i tutaj.

Ale od początku.

Tak na prawdę plany na ten weekend były bardziej ambitne. Szczyt, o którym myśleliśmy widać na poniższym zdjęciu i jest to najbliższy sąsiad Rysów. Chodzi oczywiście o pięciowierzchołkowe Niżne Rysy. Łupem miał paść najwyższy wierzchołek i padł ale kilka miesięcy później :)

Niestety dopadło mnie wstrętne choróbsko i choćby mnie ze skóry łupili nie wykrzesałabym z siebie sił na strome podejście Moko - Niżne Rysy. Wobec tego, żeby się trochę rozruszać i nie zgnić w łóżku udaliśmy się na mały rekonesans. Celowo wybraliśmy okolice przeciwległe do naszego przyszłego celu by móc pooglądać go z daleka.

Jak zawsze (choć nie wiem po co) na Palenicy zameldowaliśmy się bardzo wcześnie rano i od razu ruszyliśmy do Moka. Jeszcze nigdy nie pokonaliśmy tej drogi w 3 godziny. No padł rekord, no! Nie poszłabym dalej gdyby nie przerwa w schronie. Jadło i pito zamiast sił dodało kilka deko więcej do tachania na nogach (choć i tak było w plecaku, aha ale nie w moim, więc dodało... ) Mimo nadbagażu jakoś wystartowałam wprost na żółtą ceprostradę. I o dziwo z czasem szło mi się nawet lepiej.

Fajnie być operatorem aparatu foto, zawsze jest pretekst by się zatrzymać i zrobić zdjęcia (o odpoczynku nie wspomnę bo przecież nie po to stoję kilka minut). Heh...

Z wysokością w dali wyłania sie coraz więcej szczytów. Wrota nie słyną z widoków ale może nie będzie tak źle.

2014 11 30 wrota chalubinskiego 3326

2014 11 30 wrota chalubinskiego 3328

Piękne Bielskie

2014 11 30 wrota chalubinskiego 3329

Kondycja coraz lepsza :) Nawet nie wiem kiedy stajemy na rozwidleniu szlaków. Upieram się przy krótkiej przerwie ale zimno daje w kość i po chwili mobilizuję nas do dalszej drogi. Już widać nasz CEL :D

"U wrót twoich stoję... lalala" skąd ja to znam?

2014 11 30 wrota chalubinskiego 3331

Niby tak blisko ale trochę meandrujemy między głazamy i niewidocznymi stawkami. Następnie zaczynamy mordercze (dla mnie w zaistniałych okolicznościach) podejście na przełęcz. Trwa to w nieksończoność. Motywacji brak. Nie chce mi się! Czasem może mi się nie chcieć...

Walczę ze sobą samą, z chorobą, osłabieniem. Kilka razy łaziłam po górach z przeziębieniem i zawsze wracałam w lepszej formie. Oby i tym razem tak było.

2014 11 30 wrota chalubinskiego 3347

Tymczasem dochodzę! Jestem! Wyszłam! Grzesiek już ogrzewa się w słońcu i czeka aż doczłapię do niego. W końcu do przyjemnego wylegiwania się na kamieniach dołączam i ja.

Jest super. Ciepło, słonko, odpoczywam. Jemy pyszne kanapeczki, pijemy ciepłą herbatkę. Szczerze mówiąc, nie sądziałam, że sprawi mi to tyle radości. Widoki są rzeczywiście mocno ograniczone ale widać to i owo.

Na wschodzie Tatry Bielskie, Szeroka Jaworzyńska, Lodowy Szczyt.

2014 11 30 wrota chalubinskiego 3357

Na zachodzie wyłaniają się Kopy Liptowskie i Tatry Zachodnie w dali. Niestety resztę przysłania grań odchodząca z Koprowego Wierchu o sympatycznej nazwie Pośredni Wierszyk :)

2014 11 30 wrota chalubinskiego 3369

Grześ na Wrotach

2014 11 30 wrota chalubinskiego 3372

i zmęczona Ja ;-)

2014 11 30 wrota chalubinskiego 3374

Nie bylibyśmy sobą gdybyśmy nie kombinowali. A może na Szpiglas granią, a może tu, a może tam... a może trawers pod Mnicha. Ale to nie ten dzień. Na szczęście rozsądek mówi stop a ręka pokazuje kierunek w dół.

Schodzę jakbym odzyskała pełnię sił. Szybko zbiegamy z Wrót i meldujemy się na rozwidleniu. Ostatni rzut oka na zdobycz oraz piękne okoliczne szczyty i już popylamy chodnikiem nad Moko. Teraz omijamy schronisko i od razu ciśniemy na parking.

Było miło, momentami nie było ale fajnie, że się skończyło. Byle do następnego bardziej satysfakcjonującego wypadu :)